Seiten

2 Eylül 2013 Pazartesi

MOZAIK PASTA



Selam arkadaslar,
bügün sizinle bu mozaik pastayi paylasiyorum lakin ben mozaik pastayi yillar önce kendi akrabalarim sayesinde yemis ve midem bulanmisti nasil bir pasta bu diye söylenmis ve bu zamana kadar teredüt edipte ne kendim yapmistim nede yemistim ta blogarkadasin sayfasinda görüpte acaba yine mi ayni lezzettir diye düsünmeden edemedim kendilerini severek izledigim ve bu mozaik pastasini o kadar özenli hazirlamiski eh dedim artik kendim cabamla yapmasam olmazdi degil mi bir de üstüne bir pastaci olarak düsünmeden edemedim ve yaptim  denedim gercektende cok kolay pratik ve hafif bir pastaydi ince dilim kestim nefisti üstunede kuzenimin dogumgünü olunca bunu yapmaya karar verdim herkez bayila bayila yedi benden de tam not aldi yani arkadaslar kusura bakmayin dogum günü icin eglendigimiz icin kesipte resim cekmeyi unuttum ama arkadasin sayfasinda görebilirsiniz
buraya TIK TIK 
AYLINCIGIME COK TESEKKÜRLER EDIYORUM PAYLASIM ICIN IZIN VERDIGINE

SEVGILER SAYGILAR♥

TARIFI:

MOZAİK PASTA

350 gr. petibör bisküvi(2 paket)
100 gr tereyağı
3 yemek kaşığı kakao
1,5 çay bardağı toz şeker
1,5 çay bardağı süt

Çikolata Sos İçin:
1 çay bardağı sıvı krema
150 gr. bitter çikolata

Süslemek için: - Antep fıstığı



Tereyağı tencereye koyup eritip, ocağın altını kapatın.İçine tozşekeri,kakao'yu,sütü koyup iyice karıştırın.
 Diğer taraftan petibör bisküvileri elinizle küçük parçalara bölüp tencerenin içindeki sıvı karışıma ekleyin. Karışımı bisküvilere iyice yedirin.(bisküvileri çok ezmeden bu işlemi yapın)
Bu karışımı strech film serili kelepçeli bir kalıba boşaltın. Bir kaşığın arkasıyla karışımı iyice bastırıp,üzerini düzleştirin.Buzlukta 2 saat bekletin.
 Üzerinin çikolata sosu için ; kremayı tencereye koyun kaynama noktasına gelince ocağın altını kapatın.İçine bitter çikolatayı ekleyip iyice karıştırın. Sos kıvamını bulunca buzluktaki mozaik pastasını ters çevirip servis tabağına alın.
Üzerine çikolata sosunu dökün. Çikolata sosun üzerine iri dövülmüş antep fıstığı serpin ve buzdolabında 1 saat soğuttuktan sonra servisini yapın.
Afiyet Olsun.

32 yorum:

  1. bende deneyim bi ara..güzel görünüyor..bi pasta yapmak için bayağı bi emek ve masraf gerekiyo..hazır almak daha karlı gibi..elinize sağlık ablacım,iyi günler dilerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tskler,Canim bu pasta varya tam tamina bes dakika yapiyorsun iki saat dondurucuda duruyor sosunu hazirliyorsun pastanin üzerine döküyorsun inan bana bu kadar cabuk ve pratik olan bir pasta ilk defa yaptim disaridan hazir olan bazen lezzetini yakalayamiyorlar ya sekeri fazla yada cikolatasi ama pastaneden alacaksan lafim yok bir ara istanbula halamin yanina gitmistim inan sabah sabah gözlerimi acar acmaz pastaneye bir de hergün:))esim sonunda kizdi da biraktim
      bende sana iyi günler diliyorum canim sevgiler

      Sil
  2. elıne sağlık tam pasta olmus bır zamanlar modaydı bu pasta bene cok severım sevgıler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teskkürler canim evet haklisiniz o zaman moda gibi cok meshurdü bu pastalar hatta piramit seklinde yapiyorlardi ey gidi günler ey:)
      sevgiler♥

      Sil
  3. Oh afiyet olsun,gel beni ye diye bağırıyor sanki...Eminim bir o kadar da lezzetlidir.Ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkür ederim canim dedigim gibi bayila bayila yedik bisküvili kim sevmez ki:) sevgiler♥

      Sil
  4. gügücüm, harika görünüyor, eline sağlık ben de deneyeceğim bayılırım çikolatalı pastaya..afiyet bal olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkür ediyorum ablacigim ne kadar sevindim bilemezsin demek sende bizdensin yani cikolata sever olarak:))
      bendende sevgiler♥

      Sil
  5. enfes görünüyor!ben top top yapıp kürdanlıyordum hiç bu şekilde yerleştirmemiştim ama hoşuma gitti.bir daha ki sefere böyle yapacağım.afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alanaycigim tskler,demek top top ta yapiliyormus haberim oldu bir daha ki sefere böyle deneyecegim sevgiler♥

      Sil
  6. çok lezzetli görünüyor, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hos geldin canim cok tskler canim sevgiler♥

      Sil
  7. cok severım pratık ve cok lezzetldır
    ellerine saglık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canimsin,cok tskler malum bende sevmeye basladim hakikatten de pratik ve lezzetliydi
      sevgiler♥

      Sil
  8. Gugucum..ellerine saglik goruntu muhtesem..Bende cok severim ve sizin tarz yaparim ama benimki biraz daha kucuk oluyor:)) bu hafta yapayim aklima getirmisken..afiyetler olsun sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim cok tesekkürler,aslinda benimki de kücük sadece resimde büyük gözüküyor:))sanada afiyet olsun canim benden de sevgiler♥

      Sil
  9. Enfes görünüyor bayılırım mozaik pastaya zaten :)
    Bana da beklerim, www.kedilimutfak.blogspot.com
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Hos geldin canim evet herkez cikolata ile pastalar olunca bizde akan sular duruyor nedense:)sevgiler♥
    canim ziyaretine geldim yalnizca yorum kisminda bende sorun var neden se böyle olan bloggerlere yorum birakamiyorum sorun olustu deyip duruyor bir zahmet anlatabilirmisin nasil yorum birakabilirim iyi günler canim♥

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık bir tanem bayıldım....Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  12. Canim benim hos geldin:)cok tskler benden de sevgiler♥

    YanıtlaSil
  13. Süper bir görüntü, nefis olmuş, ellerinize sağlık...sunum da ayrı bir güzel...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok cok tesekkür ediyorum canim sevgiler♥

      Sil
  14. Mozaik pastayı böyle yuvarlak şekilde yapmak hoş olmuş.öbür türlü şeklini sevmiyorum ben .tadıda eminim güzeldir.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hos geldin canim,begendiginiz ve yorumunuz icin tskler aslinda ben his sevmem mozaik pastayi ama diger blog arkadasimdan onay alinca deneme yaptim nefis oldu bence sizde deneyin derim pisman olmazsiniz:)sevgilerimle♥

      Sil
  15. Pratik tariflere ihtiyaç var gerçekten, bir zamanlar ne kadar modaydı, görüntü süper zaten, içene katılan sıvı krema gerçekten lezzetini arttırıyor, elinize sağlık:).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hos geldin canim,begenmenize sevindim cok tesekkür ederim:)sevgiler♥

      Sil
  16. Elinize sağlık.Yaş pasta görünümde olmuş çokta güzel olmuş.sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  17. Canim cok tesekkür ederim o güzel yorumun icin beni cok mutlu ettiniz :)bu arada hos geldin canim sevgiler♥

    YanıtlaSil
  18. CANIM ŞİMDİK TARİFİNİ ALMAYA GELDİM YANİ MOTTO PASTACISI GÖRMESİN BUNU KISKANIR... GERÇEKTEN NEFİS ÖTESİ OLMUŞ BEN BİSKÜVİLİ PASTA CANAVARIYIM...
    ELLERİNE SAĞLIK SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim benim cok tesekkür ederim, kusura bakma canim motto pastacisi kim oluyor nedir anlamadim özür:) sevgiler♥

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...