Seiten

31 Temmuz 2013 Çarşamba

TECAVÜZÜN GERÇEKTEN “MEŞRU” OLDUĞU YER


Herhalde bu hafta yeterince tecavüz sözcüğü duydunuz- “zorla” tecavüz ve “meşru” tecavüz gibi fikirleri kastediyorum.
Tecavüz tanımınız ne olursa olsun, bu sözcük Latince “yakalamak” anlamına gelen bir kökten geliyor ; toprak, mülkiyet ve diğer canlıları şiddetli bir şekilde ele geçirmek anlamına da gelmiştir.
Tabii bu da bizi Endonezya’daki yağmur ormanlarının tecavüze uğramasına getiriyor- tecavüze uğrayanlar (kelimenin her anlamıyla) yakın kuzenlerimiz olan orangutanlar.
Ormanlar palmiye yağı tesisleri için yer açmak adına yakılırken, geri kalan az sayıdiak ve tükenme tehlikesi ile karşı karşıya olan orangutanlar da alevlerin içinde kalıyor ya da ormanın uçlarından kaçmaya çalışıyorlar ama burada yakalanıyor ve egzotik pet ticareti için satılıyorlar.
Ya da Pony ismindeki orangutanda olduğu gibi, fuhuş yapmaları için satılabiliyorlar.
Borneo Orangutan Kurtarma Kuruluşu’na göre:
“Pony, Borneo’daki bir fuhuş köyünde bulunan bir orangutan. Onu bir duvara zincirlenmiş bulduk, şilte üzerinde uzanıyordu. Bütün vücudu traş edilmişti. Eğer bir erkek yanına giderse anında arkasını dönüp kendisini sunuyor, cinsel hareketler yapıyordu. Bir seks kölesi olarak kullanılıyordu.
Onu kurtardığımızda herhalde altı ya da yedi yaşındaydı, bir kadın tarafından uzun süre alıkonulmuştu. Kadın hayvanı vermeyi reddetti; çünkü herkes Pony’i seviyordu, ayrıca Pony onların gelirlerinin büyük bir bölümü demekti. Ayrıca Pony’nin şanslı olduğunu düşünüyorlardı, çünkü lotoda hep kazanan numaraları seçiyordu Pony.
İsterseniz bir insan seçebiliyordunuz ama erkeklerin çoğu için orangutanla seks yapmak orijinal birşeydi. Onu her gün traş ediyorlardı, yani derisinin her yerinde kızarıklıklar vardı, çok kötü tahriş olmuştu. Sivrisinekler rahat bırakmıyordu, ısırakları artık septik hal almıştı, enfekte olmuştu, çünkü Pony sürekli yaralarını kaşıyordu. Erkekler Pony’ye yüzükler ve kolyeler takıyordu.”
Pony’nin öyküsünü sıradışı sanmayın. Tecavüze uğrayanlar da sadece orangutanlar değil; bütün yağmur ormanı ve bir zamanlar yağmur ormanı yuvaları olan bütün orangutanlar tecavüze uğruyor.
İki ay önce Sumatra’daki ormanları mahveden büyük bir yangın yaşandı, palmiye yağı tesisleri için toprak kazandılar böylece.
Sumatra’da 7,000 orangutan kaldı- eski sayılarına göre çok çok az. Haziran’ın sonunda, ormanlardan biri, Tripa ormanında eskiden 3,000 orangutan yaşıyordu, şimdi sadece 200 orangutan kaldı.
IUCN’nin “Tehlike Altındaki Türlerin Acil Listesi”’ne göre:
“Son 75 sene içerisinde %80’i aşan bir düşüş yaşandı. Bu düşüş ormanlar büyük bir tehditle karşı karşıya olduğu için devam ediyor. Çoğu orangutan koruma altına alınmış alanlarında dışında, potansiyel kereste yapım alanları da dahil. Bir süre görece bir denge sağlandı ise bile bu ormanlar üzerindeki baskı yeniden artıyor.
Bölgedeki orangutanlarla ilgili son tahmin 7,300 civarında oldukları. Bu liste dışındaki orman parçalarında belki az sayıda orangutan olabilir, uzun vadede bu sayıların hayatta kalması mümkün değil.”
İşte bu çok geniş, endüstriyel, insanlık dışı ya da belki de son derece insani bir ölçekte bir tecavüzdür. Ve ne yazık ki hepimizi bunun bir parçasıyız. Gıda ürünlerinin, kozmetiklerinizin, işlenme sürecinde yağ içeren herşete, makyaj malezemesinden kurabiyelere dek herşeye dikkat edin. Eğer içindekiler kısmında palmiye yağı yazıyorsa bu tecavüzü gerçekleştiren şirketlere para gönderiyorsunuz demektir.
Ve bu durumda söz konusu tecavüz sadece “zorla” olmuyor; kelimenin her anlamında “meşru” da oluyor çünkü.

Yazar Michael Mountain Ağustos 23, 2012
Çeviri. Cem
http://hayvanozgurluguhareketi.com/2012/08/25/tecavuzun-gercekten-mesru-oldugu-yer/
KAYNAK:
http://bilimscience.blogspot.com/2013/02/tecavuzun-gercekten-mesru-oldugu-yer.html

 Ne kadar üzüldügümü dile getirmek istedim ne oluyor bu insanlara neden bunlar gitticke cogaliyorlar kizlara tecavüz yetmedi hayvanlara o da yetmedi bebeklere ve kücük cocuklara nedir bu rezilik ya bunlarin inanci imani nerede ya bu yaptiklarindan cok mu gururlaniyorlar acaba düsünüyorum da ALLAH bunlara medalyami takacak bunlar hic mi ölümü düsünmüyolar bana göre insanlik bitmek üzere herhalde diye düsünüyorum ,evet arkadaslar bu palmiye agac yagini bende almak istemiyorum bu rezilige son demek lazim diye düsünüyorum
SEVGILER SAYGILAR..

14 yorum:

  1. Bu rezillerin yatacak yeri yok...İğrençler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen canim böylelerin yasamaya hakki bile yok:(

      Sil
  2. gügücüğüm kahroluyorum bu haberi her gördüğümde, KİM HAYVAN? diye sormak lazım bu zavallı mı? onu bu hale getirenler mi?
    Allah varsa, din kitapları gerçekse,hayvana zulmedenin azabı insana zulmedenden daha misli olacak diyor...
    Allah tüm canlıları özellikle kedi, köpek, şempanze, fil, aslan, kaplan insanların şerrinden korusun
    sevgiler gügücüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ablacigim bende her gün böyle seyler duymaktan biktim artik bir huzur yok böyle insanliktan cikmis canavarlar diyorum cünkü hayvanlar bile birbirine kötülük yapmiyor ya!:((
      sevgiler

      Sil
  3. Okudum...

    ınsanlar... ıcındeyım belkı ben de bı ınsanım ama
    ınsan olmaktan hıc bu kadar uzulmemıstım bu derecede utanmamıstıM:(

    ve bılıyor musun


    cok ama cok mutsuzum



    gıderek dahada cok:(

    YanıtlaSil
  4. Canim benim bende en az senin kadar sikinti ve üzüntü icindeyim :((
    sana bir mail atacam canim aksama dogru kal saglicakla..

    YanıtlaSil
  5. Allah sonumuzu hayreylesin

    YanıtlaSil
  6. Hep diyorum insanları sevmiyorum diye. Sevmiyorum kardeşim zorla mı? Şu yaptıklarına br baksanıza. İnsan kadar vahşi, kötü, yıkıcı bir yaratık daha yok. Pony'nin hikayesini bilmiyordum gügü'cüm. Çok teşekkürler paylaştığın için. Bu arada ordan kurtarıldıktan sonra rehabile edilmiş Pony'cik. Şurda önceki ve sonraki hali var:
    http://www.freewebs.com/animalorangutan/apps/photos/photo?photoid=89063472

    YanıtlaSil
  7. Canim sende cok sag ol okudugun icin ponyi okudugum da cok agirima gitmisti sadece hayvanlara degil her hangi bir insana bile bu yapilmaz böyle seyler, paylastigin link icin ben tesekkür ediyorum canim okudugumda cok sevindim bu dünyada sadece ponyi degil diger insanlara cocuklara hayvanlara hala böyle seyler yapiliyor kahretsin böyle canavarlar icin bende seni cok öpüyorum:)

    YanıtlaSil
  8. Ayy ablacım bende daha yeni gördüm yayınladığınızı..Çok iyi etmişsiniz..Bu hayvanlara yazık..Bunların sessiz meramlarını dile getirmek bir insanlık görevimiz..Herkes bir olsada bunları kendi bloglarında yayınlasa ne olur yani..Elinize sağlık..İyi günler..

    YanıtlaSil
  9. Canim böyler seyler tabii ki de paylasirim bir kiside olsa paylasmak iyidir bakma sesiz kaldiklarina yine hafizalarina kazinmistir bu hikaye paylasmasalarda kendi tanidiklarina anlatirlar elinden geleni yaparlar yukarda ki blogarkadasim baykusun notlari bana link göndermis ponynin hayati kurtulmus diye bu habere ne kadar sevindim bir bilsen canim bende sana iyi günler diliyorum sevgiler♥

    YanıtlaSil
  10. Acı...Bizler giderek insanlıktan çıkıyoruz.!Korkunç.

    YanıtlaSil
  11. Maalesef,artik ne oluyor bende bilmiyorum vahset bir durum ne yazik ki,bu arada hos geldin canim bloguma sevgiler♥

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...